Ferrari 12Cilindri Spider čerpá inšpiráciu z modelov Ferrari Gran Turismo s otvorenou strechou z 50. a 60. rokov minulého storočia.
Jedno z najvzrušujúcejších odhalení roka – Ferrari 12Cilindri Spider, dvojmiestny zázrak, ktorý kombinuje atmosférický motor V12 s jazdou s otvorenou strechou. Toto nové Ferrari, ktoré bolo nedávno predstavené na exkluzívnom podujatí v Miami Beach, je určené pre milovníkov vysokovýkonných motorov a vzrušujúcej jazdy pod holým nebom. Ferrari 12Cilindri Spider ponúka jedinečný zážitok z jazdy vďaka svojmu sofistikovanému dizajnu a výkonnému motoru, vďaka čomu je jedinečným doplnkom presláveného radu Ferrari.
Prikývnutie minulosti
Ferrari 12Cilindri Spider čerpá inšpiráciu z modelov Ferrari Gran Turismo s otvorenou strechou z 50. a 60. rokov minulého storočia. Tieto ikonické autá skombinovali bezkonkurenčný výkon pretekárskych áut na cestách so schopnosťou vychutnať si zvuk 12-valcového motora so stiahnutou strechou, a to všetko pri výnimočnom komforte jazdy na dlhé vzdialenosti. Dizajn 12Cilindri Spider vzdáva hold tomuto dedičstvu a vzďaľuje sa od svalnatej estetiky nedávnych modelov Ferrari v prospech futuristickejšieho a efektívnejšieho vzhľadu.
Hnacie ústrojenstvo: Srdce šelmy
adrom Ferrari 12Cilindri Spider je motor F140HD, nová verzia ikonického motora Ferrari s atmosferickým nasávaním V12. Tento motor poskytuje výkon 830 k a dokáže sa vytočiť až na úžasných 9500 ot./min. Inžiniersky tím použil niekoľko inovatívnych riešení na dosiahnutie tohto výkonu, vrátane upravených komponentov a pokročilého softvéru požičaného od 812 Competizione A.
Aby mohol motor V12 dosahovať tak vysoké otáčky, inžinieri znížili hmotnosť a zotrvačnosť jeho komponentov. Použili titánové ojnice, ktoré sú o 40 % ľahšie ako ich oceľové náprotivky, a použili inú hliníkovú zliatinu na piesty, vďaka čomu sú tiež ľahšie. Kľukový hriadeľ bol tiež odľahčený aby bol o 3 % ľahší. Ventilový rozvod je navyše vybavený posuvnými kladkami odvodenými zo skúseností Ferrari s Formulou 1, ktoré sú navrhnuté tak, aby znížili hmotnosť a zlepšili vysokovýkonné profily zdvihu ventilov.
Úpravy motora sa zameriavajú na optimalizáciu dodávky krútiaceho momentu za všetkých prevádzkových podmienok. Usporiadanie rozdeľovacieho potrubia a komory je kompaktnejšie, čo umožňuje uvoľnenie výkonu pri vysokých otáčkach. Systém sacích traktov s variabilnou geometriou plynule mení dĺžku sacieho traktu, aby sa maximalizoval dynamický náboj vo valci.
Po prvýkrát pri atmosferickom motore modifikuje inovatívna softvérová stratégia maximálny dostupný krútiaci moment na základe zvoleného prevodového stupňa. To zaisťuje plynulé, progresívne dodávanie výkonu so zvyšujúcim sa prevodovým pomerom, čím sa zvyšuje zážitok z jazdy. Zavedenie nových prevodových pomerov ďalej zlepšuje akceleráciu a časy radenia, vďaka čomu poskytuje Ferrari 12Cilindri Spider vzrušujúcu jazdu.
Dizajn: Majstrovské dielo formy a funkcie
Exteriér
Flavio Manzoni a dizajnérsky tím Ferrari Styling Center vytvorili auto, ktoré sa vymyká tradičným dizajnovým kódom Ferrari. 12Cilindri Spider sa vyznačuje čistými líniami a hladko prepojenými objemami. Mimoriadne čisté boky sa tiahnu od stredovej časti a krídla sú tvarované s geometrickou presnosťou, čo vozidlu dodáva monolitickú estetiku.
Tvarovaná kapota obsahuje predné blatníky a vytvára hladký, neprerušovaný povrch. Predná časť auta stratila určité charakteristické prvky, ako sú predĺžené svetlomety a tradičná mriežka chladiča v prospech nových dizajnových prvkov a líniách. Svetlomety sú integrované do jedného obopínajúceho pásu, z ktorého vychádzajú DRL ako čepele
Zadnej časti vozidla dominujú dve podpery, ktoré vytvárajú odvážny, výrazný charakter. Zadné svetlá sú zasadené do lamely, ktorá prechádza cez celú konkávnu zadnú časť, čím vytvára charakteristický design. Dizajnéri šikovne spojili technické a funkčné požiadavky s krásou a pomocou dvoch aktívnych klapiek integrovaných do zadného okna vytvorili plynulý celok.
Interiér
Interiér Ferrari 12Cilindri Spider je rozdelený do troch úrovní: horná palubná doska, stredová časť a priestory na nohy a sedadlá. Každá úroveň je jasne definovaná, čo zvyšuje efekt dvojitého kokpitu prostredníctvom kombinácií farieb a materiálov. Dizajn kladie dôraz na eleganciu aj športovosť, s udržateľnými materiálmi, ako je Alcantara, ktorá obsahuje 65 % recyklovaného polyesteru.
Prístrojová doska sa tiahne horizontálne, s výraznými priehradkami pre prístrojové vybavenie vodiča a spolujazdca a výduchmi klimatizácie. Stredový tunel má veľkú plastickú štrbinu zdôraznenú kontrastnými materiálmi. Lakťová opierka zasahuje do oblasti ovládačov a odhaľuje kovové lemovanie, ktoré sa elegantne prelína so stredovým tunelom.
Na rozdiel od svojho súrodenca nemá Ferrari 12Cilindri Spider zadnú lavicu, pretože priestor slúži na uloženie výsuvnej pevnej strechy. Zvolené riešenie strešného systému však ponecháva dostatok priestoru v kabíne, vďaka čomu je auto vhodné na dlhé cesty.
Nové rozhranie Human Machine Interface (HMI) obsahuje tri displeje: centrálny 10,25” dotykový displej pre hlavné funkcie, 15,6” displej vodiča pre informácie o jazde a 8,8” displej pre spolujazdca. Volant s odsadenými tlačidlami zaisťuje presné a intuitívne ovládanie príkazov aj v športových podmienkach. Apple CarPlay a Android Auto sú štandardne dodávané spolu s bezdrôtovou nabíjacou podložkou.
Voliteľný špičkový audio systém vyvinutý spoločnosťou Burmester obsahuje 15 reproduktorov a 1 600 W, čo poskytuje výnimočný zvukový zážitok v aute. Technológia Ring Tweeter systému minimalizuje skreslenie a subwoofer s dvojitou cievkou poskytuje bohatý a plný zvuk.
Aerodynamika a chladenie
Cieľom aerodynamiky Ferrari 12Cilindri Spider je vytvoriť krásny a elegantný automobil bez kompromisov vo výkone. Medzi kľúčové prvky patrí 25 mm výrez na veku batožinového priestoru a aktívne letecké klapky. Poloha LD umožňuje neprerušované prúdenie vzduchu cez karosériu, zatiaľ čo konfigurácia HD vytvára maximálny prítlak a zabezpečuje aerodynamickú rovnováhu.
Spodná časť vozidla je navrhnutá tak, aby maximalizovala efektívne generovanie vertikálneho zaťaženia a riadila prúdenie vzduchu z centrálnych chladičov. Vírivé generátory v prednej spodnej časti a vo vyvýšenej časti pred zadným kolesom chránia pneumatiky a efektívne usmerňujú prúdenie vzduchu.
Chladiaci systém bol úplne prepracovaný tak, aby spĺňal požiadavky na odvod tepla motora a príslušenstva. Sedem otvorov v prednom nárazníku optimalizuje odvádzanie od prednej časti karosérie. Bočné prívody vzduchu sú rozdelené na chladenie chladiča motorového oleja a bŕzd, zatiaľ čo vzduch z motorového priestoru vystupuje cez dva otvory na kapote, aby sa znížil pretlak.
Dynamika vozidla
Ferrari 12Cilindri Spider sa môže pochváliť najmodernejším dynamickým ovládaním. Technológia Brake-by-wire umožňuje inovácie, ako je ABS Evo, ktorý debutoval na 296 GTB, a 6D senzor, ktorý vylepšuje systémy virtuálneho krátkeho rázvoru (PCV) 3.0 a Side Slip Control (SSC) 8.0. Tieto vylepšenia skracujú brzdnú dráhu a zlepšujú opakovateľnosť brzdenia.
Systém SSC 8.0 integruje ovládače vozidla, čím maximalizuje celkový výkon. Používa logiku rozpoznávania priľnavosti na odhadnutie úrovne priľnavosti pneumatiky k vozovke, a to aj za normálnych jazdných podmienok. Systém nezávislého riadenia všetkých štyroch kolies, ktorý debutoval na 812 Competizione, zlepšuje riadenie natočenia a odozvu pri rýchlych zmenách smeru. Ferrari 12Cilindri Spider tiež ťaží z takmer ideálneho rozloženia hmotnosti 47,8 % vpredu a 52,2 % vzadu a o 20 mm zníženého rázvoru v porovnaní s 812 GTS.
Pneumatiky a podvozok
Ferrari 12Cilindri Spider je možné obuť do pneumatík Michelin Pilot Sport S5 alebo Goodyear Eagle F1 Supersport, vyvinutých špeciálne pre tento model. Tieto pneumatiky ponúkajú lepší výkon, úroveň priľnavosti na suchu a stabilitu na limite aj na mokrom povrchu. Poskytujú tiež lepší komfort a znížený valivý odpor v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi V12 berlinetta.
Celohliníkový podvozok sa vyznačuje znížením rázvoru o 20 mm a vylepšenou torznou tuhosťou. Liate komponenty, ako sú tlmiče a stĺpiky A a C, boli navrhnuté tak, aby znížili hmotnosť a zároveň zvýšili tuhosť. Výsledkom je predvídateľnejšie dynamické správanie a lepšia presnosť odpruženia. Výsuvná pevná strecha vyrobená z hliníka sa otvára alebo zatvára len za 14 sekúnd a možno ju ovládať pri rýchlostiach až do 45 km/h.
Prvýkrát bola v tlmičových vežiach pomocného rámu prevodovky použitá sekundárna zliatina so 100% recyklovaným materiálom. Táto inovácia znižuje emisie CO2 o 146 kg na auto bez ohrozenia mechanických vlastností. Zadné okno je možné elektricky výškovo nastavovať, čo poskytuje vynikajúci komfort v kabíne, keď je stiahnutá strecha.
Sedemročný program údržby
Ferrari ponúka pre 12Cilindri Spider predĺžený sedemročný program údržby, ktorý zahŕňa všetku pravidelnú údržbu počas prvých siedmich rokov životnosti auta. Tento program zaisťuje, že vozidlo zostáva na špičkovom výkone a bezpečnosti a poskytuje majiteľom kľud. Program údržby zahŕňa pravidelné kontroly, originálne náhradné diely a starostlivé kontroly personálom vyškoleným vo Ferrari s použitím najnovších diagnostických nástrojov. Táto exkluzívna služba je celosvetovo dostupná u všetkých oficiálnych predajcov Ferrari.
Ferrari 12Cilindri Spider je dôkazom záväzku Ferrari spájať luxus, výkon a inovácie. So svojím výkonným motorom V12, pokročilou aerodynamikou a najmodernejším dynamickým ovládaním ponúka vzrušujúci zážitok z jazdy. Precízne navrhnutý interiér a rozsiahle možnosti prispôsobenia zaručujú, že každý 12Cilindri Spider je jedinečným majstrovským dielom prispôsobeným vkusu svojho majiteľa. Toto auto je naozaj pre pár ľudí a ponúka bezkonkurenčnú zmes bohatého dedičstva Ferrari a modernej inžinierskej dokonalosti.